آرامگاه های زیارتی مشهد
نوشته شده توسط : elham
 

آرامگاه امام زاده یحیی مشهد

آرامگاه امام زاده یحیی مشهد

آرامگاه امام زاده یحیی در تور مشهد لحظه آخری در یک کیلومتری روستای میامی و در دامنه کوه واقع شده است. روستای میامی در 50 کیلومتری مشهد و در جاده سرخس قرار دارد. بنای آرامگاه امام زاده یحیی در قرن دهم ساخته شده است. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این آرامگاه دیدن نمایند. آرامگاه ایشان دارای رواق چهار ضلعی و گنبد فیروزه ای دو پوسته ای است. ورودی آن دارای دو مناره زیبا و در سر در آن کتیبه ای سنگی وجود دارد که مربوط به زمان شاه طهماسب صفوی است. گردشگران تور مشهد پاییز 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند. با توجه به این کتیبه این آرامگاه متعلق به برادر زاده یحیی بن زید (نواده امام زین العابدین) است اما کسانی که به این آرامگاه می آیند آن را آرامگاه امام زاده یحیی می دانند. میهمانان تور مشهد می توانند از این محل دیدن نمایند. با توجه به آن چه که در تاریخ آمده است یحیی بن زید در سال 207 هجری قمری در بغداد وفات یافتند. در کنار آرامگاه امام زاده یحیی از دامنه کوه چشمه آب معدنی جریان دارد و سنگفرشی که در اطراف بنای مرکزی است محل مناسبی برای استراحت زائرین این امام زاده است. گردشگران تور مشهد لحظه آخری می توانند از این مکان دیدن نمایند.


 

آرامگاه امام زادگان هاشم و محتشم مشهد

آرامگاه امام زادگان هاشم و محتشم مشهد

آرامگاه امام زادگان هاشم و محتشم در تور مشهد 94 که از نوادگان حضرت موسی بن جعفر (ع) هستند در هفتادو پنج کیلومتری مشهد و در روستای پیوه ژن واقع شده است که هر روز زائرین زیادی به این آرامگاه می آیند. زائران تور مشهد پاییز 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند. در نزدیکی این آرامگاه قنات آب پر آبی وجود دارد که باعث سرسبزی آن منطقه شده است. آرامگاه این امام زادگان علاوه بر اینکه جنبه مذهبی دارد از لحاظ گردشگری هم بسیار مهم تلقی می شود. آرامگاه امام زادگان هاشم و محتشم (ع) در تور مشهد لحظه آخری در واقع توقف گاهی برای زائرین این امام زادگان می باشد.


 

آرامگاه امام زادگان بی بی صنوبر و میر سبحان ولی مشهد

آرامگاه امام زادگان بی بی صنوبر و میر سبحان ولی مشهد

آرامگاه امام زادگان بی بی صنوبر و میر سبحان ولی در تور مشهد 94 در نزدیکی مشهد واقع شده است. این آرامگاه در روستای خواجه حسین در 45 کیلومتری مشهد _ کلات قرار دارد. امام زادگان بی بی صنوبر و میر سبحان ولی از منسوبین امام موسی بن جعفر (ع) هستند. زائران تور مشهد می توانند از این مکان زیارتی دیدن نمایند. آرامگاه میر سبحان ولی در محوطه داخلی بنای جدید قرار دارد و آرامگاه بی بی صنوبر مقابل آن با یک ضریح فلزی کوچک و زیبا قرار دارد. آرامگاه این امام زادگان برای مردم روستا و اهالی آن بسیار عزیز و قابل احترام است. زائران تور مشهد پاییز 94 می توانند از این محل دیدن نمایند.
مطالب مرتبط:

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آرامگاه های زیارتی مشهد , معرفی مشهد , اماکن زیارتی مشهد , بازدید از مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: